torsdag 5 januari 2012

Vardagsmotion

För att sporra mig själv att röra mig mer i vardagen har jag köpt en stegräknare. Dock visar den att jag rör mig alldeles för lite mot de 10.000 steg man ska ta varje dag. Jag jobbar som konsult och är nu ute på ett uppdrag på ett företag som är som en egen stad. Dock är min tjänst mest förpassad till ett skrivbord så trots att jag flera gånger om dagen försöker gå iväg på små utflykter som kommer jag inte ens upp i hälften. :-(

Har ni några tips för att öka vardagsmotionen?

Åker bil till jobbet då det är nästan fem mil fram och tillbaka. Att åka kommunalt fungerar inte. Eller jo, det fungerar om jag inte vill kunna träffa min dotter något. Vi bor inte alls långt från stan men ändå är det väldigt svårt att åka kommunalt på ett bra sätt i Göteborg. För många år sedan bodde vi i Stockholm och där är det ju suveränt att dels kunna åka tunnelbana så långt och lätt, och att dels kunna åka pendeltåg om du behöver åka ännu lite längre. Där behöver man verkligen ingen bil.

Ja ja, det här är ju året som jag får det jobb jag alltid drömt om så förhoppningsvis kan jag öka min vardagsmotion, kunna börja åka kommunalt till jobbet och vara den där mamman som kan vara ledig lite då och då!

1 kommentar:

  1. Skall snacka med Västtrafik om det där...*ler*. Men ett tips du kan ta till dig är att parkera så långt från kontoret du kan...brukar finnas lediga platser där. All smygmotion är bra motion.

    SvaraRadera