onsdag 18 januari 2012

Upp och ner

Något jag inte gillar är att humöret pendlar så. Jag vet inte om det alltid har gjort det eller om det bara är nu när jag inte mår bra men det är verkligen jobbigt. Kände mig lugn, avslappnad och glad på jobbet och såg fram emot att åka hem. Hamnar bakom en bil som kör i 50 km/tim på motorvägen vilket fick mig irriterad. Sen blev jag irriterad på att grannen mitt emot oss hade ställt sin bil på vår sida av gatan så att jag knappt kunde parkera min. Och när jag skulle gå in i huset råkade jag dra ur ena hörsnäckan till mobilen och då blev jag ännu mer irriterad på att de så lätt åker ur örat.

Känslan av irritation sitter fortfarande i och jag måste verkligen hitta ett sätt att vända mitt humör nästa gång det är på väg ner i avgrunden. Hur gör ni?

Och inte ska man ropa hej förrän man är över bäcken... Dottern var inte på sitt bästa humör idag men jag tycker att jag hanterade det väl. Vi duschade efter middagen och jag fick en fin "kärleksförklaring" när hon gick ur för att torka sig: "hejdå busmamma". Ja ja, man får bli glad för det lilla! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar