tisdag 24 januari 2012

Energipåfyllnad

Har varit och träffat en gammal kollega efter jobbet vilket var jättetrevligt! Det är sju år sedan vi jobbade tillsammans men vi försöker att träffas med jämna mellanrum och har hållt kontakten genom åren. Hon tyckte att jag verkade piggare och gladare än senast vi träffades vilket jag blev glad av att höra! Det är just sån här energipåfyllnad jag behöver. Och vilken tur då att det här är året som jag träffar mina vänner oftare!

Idag tog jag åt mig av oredan bland alla system på jobbet vilket gjorde mig frustrerad och irriterad. Vid samtal med en annan avdelningsadministratör fick jag rådet att inte ta åt mig. Att släppa det för tids nog kommer även jag att finna mig i det för så är det och förmodligen kommer ingen förändring att ske. Jag ogillar att "gilla läget" för saker som inte fungerar bara för att det inte går att förändra dem. I min värld vill jag tro att det går att förändra saker om det finns en vilja, och att det bara gäller att komma med en lösning - inte bara klaga på problemet. För inte kan det väl vara så att ett så stort företag som detta vägrar att underlätta för dem som jobbar där på pin kiv?

2 kommentarer:

  1. En jättebra egenskap just att inte "gilla läget" och att vilja förbättra/förändra! Bra blog! Kram MA

    SvaraRadera