torsdag 26 januari 2012

Mer energipåfyllnad

Har unnat mig ännu en kväll på stan med vänner - denna gång med tjejen jag jobbade med på mitt förra uppdrag, och min efterträdare! Det var mysigt att ses igen och jag känner verkligen att jag saknar dem! En av sakerna jag saknar mest från mitt förra uppdrag är just kontakten med kollegorna. Det var en härlig jargong på kontoret, det skämtades mycket och luncherna tillsammans var en fröjd! Nu har jag inte kontakt med alla på mitt nya uppdrag, jag äter ofta lunch för mig själv och människorna där är mer seriösa, mer alllvarliga. Men jag har kommit fram till att jag vill ha det så här. På mitt förra uppdrag blev jag sårad och tog åt mig personligen av kritik. Nu kan jag ha distans till jobbet vilket faktiskt känns skönt. På mitt nya uppdrag har jag inte tagit med mig "jobbet" hem en enda gång, vare sig glädje eller oro, och jag vill ha det så. I alla fall passar det mig bra just nu.

Imorgon är det stängt på förskolan och egentligen skulle maken varit hemma men då det har kört ihop sig på hans jobb har vi hyrt in svärmor. Dottern har beställt bakning av chokladmuffins så det hoppas jag att de gör tillsammans. Om jag kommer iväg tidigt till jobbet imorgon bitti kan jag gå hem strax efter lunch. DET blir nog ändå det bästa den här arbetsveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar