tisdag 3 januari 2012

En bra början

Min stora last här i livet är Pepsi och godis, främst choklad av olika sorter. Från och till under hösten har jag lyckats hålla ätandet till helgerna men allt som oftast blir det någon kväll när vi ska fira eller om jag känner mig lite nere. Under december månad eskalerade godisätandet fullkomligt och jag åt godis i princip varje kväll. Och inga små mängder heller.

Men den stora förändringen var att jag direkt efteråt mådde dåligt (illa) och ångrade mig. Jag kände själv att jag egentligen inte ville ha godis men jag kunde inte styra mitt ätande. Det var som om sötsuget tog över. För några månader sen var det några programledare på en morgonradioshow här i Göteborg som körde "sockerfri oktober". En vän till mig missade detta men ville köra "sockerfri november" och frågade via Facebook om någon ville hänga på. Jag kände redan då att jag borde men var inte riktigt redo. I december växte dock beslutet fram så nu kör jag "sockerfri januari" tillsammans med tre andra. Med mig på jobbet har jag numera en burk russin och en vattenflaska istället för Pepsi och godis.

Det är en bra början det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar