torsdag 12 januari 2012

Förändringar

Idag gjorde jag något på jobbet som jag aldrig gjort tidigare, och som ligger i linje med min önskan för 2012, och det är att jag var bestämd och "oskyldig". Det hela började igår eftermiddag när jag skulle attestera tider i avdelningschefens namn. Jag försökte logga in flera gånger utan att lyckas och till slut så låstes kontot. Inget annat att göra än att ringa IT-support och be dem lägga in ett engångslösenord. Dock kunde jag inte byta lösenord till det gamla så jag fick välja ett nytt, och det gjorde att jag började oroa mig för chefens reaktion och hela situationen kändes olustig.

Igår kväll låg jag och tänkte på hur jag skulle berätta det för avdelningschefen. Det kändes jobbigt och jag försökte tänka ut vad jag skulle säga. I vanlig ordning hamnar jag, i mina tankar, i läget där jag urskuldrar mig, gör en större grej av det än vad det är och förväntar mig att personen i fråga blir arg.

Men imorse, på väg till jobbet, kände jag "nej, nu får det vara nog". Sagt och gjort. När jag kom till jobbet var avdelningschefen redan där och jobbade på sin dator. Jag sa "va' bra att du kunnat logga in, jag var tvungen att byta lösenord igår när jag attesterade några tider och jag visste inte om det skulle påverka den allmänna inloggningen". Inget svammel, inget ursäktande, inget konstigt men för mig var det en stor personlig seger! Det kändes så bra! Och reaktionen från chefen blev "okej, då kanske vi ska byta överallt så att det är samma på alla ställen". Är så stolt över mig själv!

Mera sånt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar