måndag 9 januari 2012

Resultat

Redan efter en vecka? Är det möjligt? Ja, faktiskt. Idag visade vågen på -1 kg och måttbandet på -4 cm. Otroligt men sant! Jag är jätteglad och känner mig sporrad att fortsätta månaden ut enligt plan. De två oöppnade paketen Ben & Jerry's glass i frysen gör nu att jag, tyvärr, längtar efter februari månad. Eller så blir det så att när månaden är slut så vill jag inte börja äta sött igen. Vem vet? Känner motstridiga känslor där jag å ena sidan vill fortsätta på den hälsosamma linje jag äntligen gått in på, och där jag å andra sidan längtar efter att få äta något sött när månaden är över. Inte bra!

Till råga på allt känner jag att min motivation till att laga mat minskar. Vår dotter vill inte äta något just nu och då är det mindre roligt att laga mat. Dessutom tycker jag inte att det är speciellt roligt att laga mat till att börja med så det här gör ju inte saken bättre. När jag nu jobbar långt hemifrån ska det helst gå fort att laga vilket försvårar det hela ytterligare. Grytor och saker i ugnen (som tar längre tid att tillaga) får vänta till helgen. Nu ska jag ut på nätet och leta inspiration!

Trevlig kväll!

1 kommentar: