fredag 13 januari 2012

Mot ljusare tider

Igår när jag gick ut från kontoret och mot bilen så såg jag en underbar ljus rand i horisonten! Solen hade precis gått ner och det var fortfarande ljust ute. Så härligt!! Vi går ju mot ljusare tider och jag ser fram emot att få se mer av solen även efter arbetstid. Det var samma idag och det kändes så härligt!

Idag var det fredagsfika igen på jobbet efter jul- och nyårsuppehållet. Jag satte mig med de andra men tog med mig min vattenflaska och min burk med russin. Vecka 5 är det min tur att bjuda och då är det ju tur att februari precis har börjat så att även jag kan få mysa lite innan helgen!

Och jag börjar snart tro att det är något fel på min stegräknare. Idag gick jag ganska långt på jobbet men fick ändå bara ihop 2.500 steg. En kollega till mig, som också räknar steg, får ihop 400 steg när hon går från sitt kontor till mitt medan jag får ihop lite över 100. Det är lite mysko tycker jag. Hon är lite kortare än jag men jag tar ganska små steg så jag tycker att vi går hyfsat jämnfort men ändå får hon ihop fler steg än jag. Hon kommer upp i närmare 15.000 steg per dag medan jag oftast ligger mellan 1.000 och 2.000. Jag vet att jag inte rör mig så mycket när jag väl har kommit hem men ändå. Mitt steg är ungefär 62 cm långt och om jag ska gå 10.000 steg om dagen så blir det ungefär 6 km. Och det är ju inget ouppnåeligt mål.

Ja ja, nu är det helg och då får jag helt enkelt se till att komma ut lite i solljuset!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra blogg Jeanette! Jag har också ett sockersug som är svårt att styra. Ska försöka mig på ett sockerfitt februari! Tack för inspirationen och lycka till. Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men om du är den Elin jag tror att du är så är sockret inte så farligt för dig som för mig! :-) Du har ju sett likadan ut sen du var tonåring - till skillnad från mig!
      Å andra sidan är det nyttigt att se över sitt sockerintag. Det blir lätt för mycket!

      Tack!

      Radera