lördag 7 januari 2012

En vecka

Ja, faktiskt! Nu har jag inte ätit sötsaker på en vecka och jag är oerhört stolt över mig själv! Igår kväll var det svårt då jag, som sagt, var hos en väninna som fyllt 40. Dock stod jag emot erbjudande om både cider och pannacotta utan problem. Idag lördag har det varit lite svårare och jag har saknat att ha något att stoppa i munnen. Men lite färskost och crostini funkade lika bra så jag är nöjd! Efter en snabb inventering av skafferiet såg det ut som följer:
- en oöppnad Alladinask
- en oöppnad Marabou Sensation Sea Salt and Caramelized Almonds
- en oöppnad påse med Dajm
- en öppnad påse ostbågar
- en öppnad påse chips

Pust! Det finns många fällor här hemma men det går bra om de förblir oöppnade så jag försöker att inte tänka på dem. Värre är det med de två Ben & Jerrys i frysen...! Men jag SKA klara det här, jag ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar