onsdag 11 januari 2012

Baby steps

Det är svårt att förändra mycket på en gång, och jag tror också att förändringarna då är dömda att misslyckas. Det gäller att ta små steg, gå tills man känner sig säker och sen våga ta ut svängarna. Denna månad fokuserar jag på sockerfri mat och motion, alldeles lagom tycker jag.

Min man har hört att man måste göra något 21 gånger innan det blir en vana. Någon annan som också hört det? Det låter logiskt men trots att jag faktiskt har löptränat i över ett och ett halvt år så känner jag inte det där suget efter träning som vissa gör. Jag önskar att jag gjorde det för det hade varit skönt att få längta ut till den där långpromenaden eller löpturen! Nu är det istället så lätt att hoppa över för att jag är trött, inte ätit bra eller helt enkelt inte känner för det, och så vill jag inte att det ska vara. Så en av utmaningarna är också att få igång träningen ordentligt och sen bli beroende av den!

Let's go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar