onsdag 4 januari 2012

Målet

Jag har bestämt mig för att det här ska bli året då jag sätter mig själv först och åstadkommer förändringar i mitt liv som växt fram under ett antal år. Förändringar som ibland har känts ouppnåeliga och omöjliga att genomföra men som successivt har växt fram till en beslutsamhet att faktiskt göra något. Jag kan ju inte gå omkring och klaga på att jag inte mår bra om jag inte gör något åt det.

Det känns som om vissa föds med en personlighet som hjälper dem att komma dit de vill, som gör dem omtänksamma, ödmjuka trots framgång - ja helt enkelt en sådan person som jag vill vara. Jag ska börja höra av mig till mina vänner istället för att skriva statusuppdateringar på Facebook. Jag ska börja få tid över till det jag verkligen vill istället för att välja datorn och tv:n. Det här ska bli året då jag får det där jobbet jag vill ha, får den lön jag förtjänar, börjar må bra, förlorar några kilon och lever hälsosammare.

Jag ska bli den där mamman som kan ta ledigt en dag då och då för att vara hemma med min dotter. Den där mamman som har allt tålamod i världen och som längtar efter att få spendera tid med sitt barn. Jag ska bli den där hustrun som inte bryr sig om om maken kommer hem full klockan tre på natten. Den där hustrun som står bakom sin man no matter what. Den där hustrun och mamman som sätter familjen och kärleken framför allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar