måndag 16 januari 2012

Blandat

Det här inlägget blir lite rörigt men jag känner att jag måste få med allt!

Jag testade min stegräknare och mycket riktigt, den fungerar bara när den själv vill. Jag tog 50 steg här hemma och räknaren visade noll! Ja ja, man får vad man betalar för - och jag köpte den på Clas Ohlson. Men det kändes bra ändå att den visar fel för det innebär att jag inte är så dålig på att röra mig trots allt. Visst, jag kan alltid bli bättre och det är det som är meningen med hela det här årsprojektet!

Mätningen och vägningen imorse var också positiv trots gårdagens oregelbundna och otroligt dåliga intag av föda. I och med att jag försov mig började jag dagen med att äta pop-corn. Nästa mål intogs på IKEA på eftermiddagen som en blandning av lunch och middag. Klockan åtta på kvällen åt vi kvällsmacka här hemma vilket gjorde att jag kände mig rejält svullen imorse. Men vågen visade -1 kg och måttbandet -3 cm så jag är supernöjd - och peppad att fortsätta! Tänk vad lite träning på det här kommer att göra!

Läste om en annan blogg, ett 12-månaders projekt om att finna lycka (http://www.happiness-project.com/), och blev inspirerad till att skriva en plan. En plan för vad jag tänker uppnå varje månad så att mitt projekt inte rinner ut i sanden på vägen. Januari är ju redan klart, att inte äta något socker, så nu är det dags att börja tänka på februari. Vad hade du gjort om det varit din plan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar