tisdag 10 januari 2012

Bättre tankar

Idag har jag, trots att jag tycker att jag är duktig och är motiverad, känt kanske inte ett sötsug men ett sug efter något. På jobbet äter jag russin och vindruvor när jag behöver extra energi men idag ville inte kroppen köpa det. I vanliga fall hade jag lätt gått till kiosken och köpt något sött men idag, idag var inte dagen då jag bröt utmaningen. Efter jobbet åkte jag istället till ICA och köpte lite extra god middagsmat i form av lövbiff! Och det funkar det också!

När jag ändå var i köpcentrat passade jag på att gå runt och kika lite på rean. Just kläder lockar mig inte nu men på Åhléns hittade jag fina ramar, en låda, en skrivbok och en almanacka som jag köpte. Och att köpa almanacka är bland det roligaste jag vet! Jag botaniserar gärna runt i alla affärer och tittar noga igenom årets sortiment innan jag väljer den jag vill ha. I och med att jag använder den lite som en dagbok behöver det finns utrymme för att skriva lite extra saker.

Jag har läst någonstans att man ska omge sig med vackra saker. Det ska jag börja med nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar