söndag 22 januari 2012

Lugn söndag

Är fortfarande besviken över att inte komma iväg på löpträningen imorse men har sen barnsben fått höra att man inte ska leka med halsont så jag får ha tålamod tills jag är frisk. Och tur var kanske det då dottern skrek inte mindre än fem gånger igår natt efter att vi gått och lagt oss. De tre första gångerna orkade jag gå upp och gå in till henne men då hon drömde och befann sig i något slags drömtillstånd fick jag ingen kontakt med henne, och väntade därför ut henne efter det. Men det är verkligen tortyr att bli väckt så många gånger så jag var inte på topphumör imorse när jag vaknade.

Håller som bäst på att tänka ut vad mitt år ska handla om och vad jag ska göra vilken månad, och har kommit fram till vad jag ska fokusera på under februari. Det blir träning och att göra saker - två lite olika saker men som jag ändå tycker har med varandra att göra. Allt som oftast hamnar jag i soffan framför tv:n, helst med datorn i knät, när jag egentligen har andra saker att göra. Som par/familj är vi också dåliga på att göra saker. Vi pratar om att vi borde bjuda hem dem, att åka dit eller att göra det men sen blir vi sittandes hemma ändå. Det måste verkligen bli ändring på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar