fredag 27 januari 2012

Peppar, peppar...

Idag har det varit en härlig dag! Jag smög hemifrån tjugo i sju och var på jobbet 30 min senare. Åt lunch vid min plats och åkte hem igen kvart i två. Jag hade tänkt gå redan klockan ett men var uppe i en uppgift som jag behövde lösa innan jag gick hem så jag gjorde klart den. Väl hemma möttes jag av en liten tjej på strålande humör! Det var så underbart! Vi åkte till köpcentrat för att handla födelsedagspresenter och för att hon var på så bra humör sa jag ja när hon bad om en glass. Hon blev själaglad! Det underbara humöret höll i sig när maken kom hem, genom hela middagen (som hon åt upp utan att vi behövde säga ett ljud) och även nu på kvällen. Jag är så glad!!

Och det är nästan så att jag funderar på en "sockerfri februari" också. Imorse tog jag jeans, casual Friday ni vet, och döm om min förvåning när jag märkte det här:
Jag har ju bara mätt i midjan, och inte tänkt på övriga kroppen, så jag gick hemifrån imorse med ett stort leende på läpparna! Med tanke på att jag inte har tränat en enda gång under januari undrar jag hur jag hade sett ut OM jag hade tränat också. Och det måste ju bara vara värt en månad till!!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul när det märks på kläderna! Var ute en liten sväng i går och sprang och känslan efter man har kommit hem är ju så skön....

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har ännu inte kommit igång, som sagt, med löpningen. Är fortfarande förkyld men hoppas komma ut regelbundet i februari.

    Tack, och detsamma!

    SvaraRadera