lördag 14 januari 2012

Motgång

Idag har jag haft en tuff idag. Det var otroligt nära att jag åt godis idag men fick stålsätta mig för att inte låta någon annan människa få mig att tröstäta. Och vem är då denna andra människa? Jo, dottern. Från det att hon vaknade var det ett konstant gnäll, kiv och tjafs på henne. Vid 13-tiden åkte vi iväg för att panta burkar och handla lite men jag tänkte att vi äter innan vi går in i affären. Dottern stretade emot allt hon kunde och när vi kommit innanför dörren till restaurangen fortsatte hon med att hon inte var hungrig - och då fick jag nog. Jag sa till min man att jag inte orkar mer och till dottern sa jag att jag lämnar henne här. Sen gick jag helt sonika ut genom dörren.

Det är just en sådan mamma jag inte vill vara men just nu förmår jag inte mer. Helgerna är heliga för mig. Då vill jag må bra, vara tillsammans med min familj och göra saker som vi inte hinner göra på veckodagarna. Jag känner att jag konstant ligger på en låg energinivå vilket gör att jag inte har någon som helst motståndskraft när hon sätter igång. Just därför måste jag hitta ett jobb som jag gillar, där jag får göra sådant som intresserar mig och som ger mig energi så att jag har kraft och ork att möta henne i hennes utbrott och gnäll.

Min underbara man förstod allvaret och sa åt mig att åka iväg själv för att strosa lite i affärer eller träffa någon kompis. Sagt och gjort! Några timmar i köpcentrat och någon tusenlapp fattigare är jag åter hemma hos familjen men vad värre är är att jag inte mår bättre. Det var nära att jag köpte godis och vräkte i mig men som tur var lät jag bli. Jag kan ju inte ge upp redan. Imorgon är en ny dag.

Önskar er en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar