lördag 17 november 2012

Tjejdag

Då maken är iväg igen har dottern och jag haft en tjejdag tillsammans. Vi började med lite mys i soffan efter frukost innan vi klädde på oss och åkte till IKEA. Tanken var att vi skulle äta lunch där och köpa lite nytt julpynt men det var superlång kö i restaurangen och julpyntet såg likadant ut som förra året så det blev korv och bröd utanför kassorna och mjukglass efteråt.
Förra helgen var vi på Hornbach som hade en ljuvlig julmarknad med allehanda pynt, skålar, tomtar och prydnader. Tänkte att vi istället tar Bauhaus idag (det ligger nära IKEA i Bäckebol) men där blev vi superbesvikna! De hade inget roligt och kändes mer fjolåret än IKEA. Så vi fick åka hem tomhänta (nåja) och får ta Hornbach igen innan första advent.

Dock är det inget roligt att vara hemma just nu för jag känner en otrolig stress över hur det ser ut här. Saker och ting har en förmåga att samlas på hög, både av mig och av maken, och vi vet inte hur vi ska bli av med denna vana. Matsalsbordet är belamrat med papper och skit plus att maken använder stolarna som sin garderob. Jag börjar ambitiöst att vika tvätt men tröttnar någonstans halvvägs. Istället för att bära upp det och lägga in det i garderoben så ligger det alldeles för länge i vardagsrummet och sen får tvätten ett pit-stop någonstans i vårt sovrum innan jag till slut får tummen ur och rensar undan. Städerskan var här igår och hade förfärats över vårt matsalsbord (jag förstår henne).

Anledningen att allt detta kommit upp är för att dottern vill börja julpynta imorgon och överraska maken innan han kommer hem. Men innan det kan över huvud taget bli bra måste vardags- och matsalsrum rensas - från allt! Det är ju inget kul att ta hem folk som det ser ut nu. Hur gör ni andra?

(F*n, vårt Internet krånglar så det går inte att ladda upp några bilder. Maken tror att det beror på att vår router inte fungerar så nu kör vi hot-spot från hans gamla mobil. Jag tror att det beror på något annat... I vilket fall som helst får ni bilder imorgon.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar