torsdag 1 november 2012

Ont i hjärtat...

Har min "otur" överförts på dottern? Igår kväll tände vi ljuslyktor som såg ut som pumpor och tog fram vår fina Halloweenskål som vi fyllde med godis. Dottern hade stenkoll på hur många barn som godiset skulle räcka till om det kom någon och knackade på. Det gjorde det inte... Inte en enda utklädd person fick vi se.

Idag var det Halloweenfest på förskolan och barnen fick gärna komma utklädda. Dottern och jag planerade kläder och smink igår, och dottern bad maken väcka henne extra tidigt idag så att vi skulle hinna med allt. Sagt och gjort, kvart i sju väckte maken henne och sen fixade vi hennes vampyrklänning, håruppsättning och smink i ansiktet. Hon var lite orolig för hur de andra barnen skulle reagera och sa att hon hade lite ont i magen. Och dessvärre fick hon fog för sin oro då inget annat barn var utklätt när vi kom. Hennes bästa vän hade med sig sin förklädnad till förskolan men hade den inte på sig. En fröken hade en häxhatt på huvudet men det var också allt. Jag fick så ont i hjärtat när jag såg hur förlägen dottern blev... Istället för att vara som alla andra stod hon ut i mängden med sina kläder och sitt smink, och det är inte lätt för en femåring att hantera en sådan situation. Usch, jag var så ledsen att jag var tvungen att ringa upp min man så fort jag hade satt mig i bilen. Hur gör man för att skydda sitt barn från sådana här situationer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar