måndag 19 november 2012

Planering

Maken och jag försöker planera våra helger framöver och vi inser att vi behöver barnvakt två gånger inom en snar framtid. Min svärmor är jättesnäll och ställer upp om hon har möjlighet. Dock ska hon ut och resa så hon kommer inte att kunna hjälpa oss vid ett av våra två tillfällen. Vi vet ännu inte hur vi ska lösa detta men hoppas hitta en lösning snart.

Det är ovanligt att vi gör saker bara jag och maken. Vi har länge varit själva med dottern då vi inte bor i samma stad som mina föräldrar och min svärmor nyss har flyttat hem från utlandet. Under de värsta småbarnsåren fick vi därför göra mycket var för sig och det är nu en lyx att ha svärmor nära som kan ta dottern om vi vill göra något. Det vi ska göra framöver är dels att träffa min mans barndomsvänner ute på middag, och dels att äta julbord och se show med hans anställde. Jag ser verkligen fram emot dessa två utetillfällen och hoppas att det löser sig med barnvakt!

Efter jobbet idag åkte jag direkt till frisören och klippte mig. När jag växte upp hade jag turen att min bästa väns mamma var hårfrisörska och jag klippte mig hos henne ända fram tills hon pensionerade sig för några år sedan. Till och med när vi bodde i Stockholm under några år så passade jag på att boka in klippning när jag skulle hem till min hemstad. I min nya hemstad har det varit svårt att hitta en frisör jag trivs med men efter tips från en väninna har jag nu min frisör bara några kvarter bort. Jag är riktigt nöjd och har henne att tacka för mina fina Hollywoodlockar! Som dock är borta just för tillfället... (här ville jag lagt upp en bild men det funkar inte :-()

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar