fredag 30 november 2012

Sisterhood

Bättre sent än aldrig. Min syster är på besök och vi har suttit och pratat tills nu. För femton år sedan hade det varit en omöjlighet då vi har varit som hund och katt under hela vår uppväxt. Vi är så olika som två människor och systrar kan bli, och det är först på senare år som vi har funnit varandra.

Vi har pratat om allt från vår egen uppväxt till hur vi själva uppfostrar våra barn. Hon hade en hel del intressanta iakttagelser angående hur vi uppfostrar vår dotter och jag känner att jag vill prata med maken om det men får snällt vänta till imorgon.

Inte så bra kanske att sitta uppe så här sent med tanke på att jag får gäster imorgon men det var helt klart värt det. Se där, ord du aldrig hade hört mig säga förut om min syster! Va' skönt att man faktiskt kan ändra sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar