söndag 25 november 2012

Soffhäng

Det blev en heldag på språng idag också. Det var dags för vårt årliga besök på Tjolöholms slotts julmarknad. På vägen dit stannade vi på Freeport där jag äntligen fick köpt två ljuslyktor från iittala och sen hittade jag även en skål i samma serie.
Skålen kommer att passa bra att ha smågodis, knäck eller ischoklad i nu till jul.
När vi ändå var i farten åt vi lunch på McDonald's där dottern fick i sig 6 st chicken nuggets utan att blinka. Vi brukar få påminna henne ett antal gånger att hon ska äta och inte hålla på med en massa annat så det var skönt att det var lugnt runt bordet för en gångs skull. Medan vi satt där och åt började det regna och innan vi var färdiga hällregnade det. Ingen direkt julstämning så vi bestämde oss för att strunta i marknaden. Istället åkte vi hem till en kund till maken som bodde i närheten. Efter någon timme där åkte vi hemåt och stannade till på Rusta på vägen. Köpte lite smått och gott som bl a Noblesse, som är 7-9 kr billigare där än på ICA, ljus och duschkräm.

Dottern efterfrågade lite mys eftersom vi inte var hemma igår kväll så det blev lite ostbågar och Noblesse i soffan. Nu är jag supertrött och längtar efter att få gå och lägga mig. Tröjan jag hade idag är inköpt på Ge-Kås och är superskön! Täcker rumpan och har fickor i sidorna, perfekt helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar