torsdag 8 november 2012

Litens stora besvikelse

Idag överraskade man och dotter mig med att ha gjort fruktsallad som vi skulle äta till efterrätt. Vi skyndade oss igenom middagen och maken började plocka fram medans dottern åt det sista. Maken fördelade i våra finaste skålar och tog fram den enda grädde vi hade hemma, nämligen sådan i sprutflaska. Han fördelade grädde över våra tre skålar och precis när han var klar såg jag att munstycket var helt grönt på ena sidan - det hade möglat då munstycket inte var ursköljt sen det användes förra gången. Jag vet inte hur många gånger jag har påpekat för maken (och svärmor som ofta serverar pannkakor när hon passar dottern) att munstycket måste sköljas ur innan flaskan ställs in i kylskåpet igen. Så på ett sätt var det ju bra att maken fick en lärdom medan det var tråkigt att se dottern så besviken. Hon hade verkligen ansträngt sig och sett fram emot efterrätten.

Det har annars varit en bra dag på jobbet. Dels har jag fått väldigt mycket att göra de senaste dagarna, och dels så har min chef bjudit in till avstämning då jag har varit på företaget i snart ett år. Hen sa att vi skulle stämma av hur jag trivs och hur min arbetssituation är, om jag trivs med mina arbetsuppgifter eller om jag vill göra något annat. Ett perfekt tillfälle att bl a säga att jag vill vara anställd! Ser fram emot detta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar