torsdag 15 november 2012

Trött så trött

Igår kväll gjorde jag något ovanligt och tittade på fotboll. Så här i efterhand var det ju helt klart rätt match att välja med tanke på Zlatans alla mål. Det fjärde och sista var helt fantastiskt! Ja, så kan det gå när man gör något man inte brukar.

Jag fick också reda på att ytterligare ett kompispar ska skilja sig. Min vän skrev det i sin status på Facebook. Jag tyckte det var så ärligt att jag sen valde att skriva om detta i min status. Jag skrev att jag uppskattade att läsa något sant, för en gångs skull, när någon i min närhet inte mår bra. Missförstå mig rätt! Tidigare i våras fick jag ju, under en tjejmiddag, reda på att två vänner hade krisat i sin relation och en tredje hade lämnat in om skilsmässa - trots att deras statusar på Facebook sade något helt annat. Det var där och då som jag insåg att alla bluffar. Alla förskönar sina liv, vad de gör och hur de mår. Det får mig att må dåligt även om jag innerst inne vet att det inte är så.

Jag fick många reaktioner och ägnade större delen av kvällen till att svara och försvara mig. Många av svaren bekräftade det jag skrev men genom att hävda att det är tvärtom. Därför håller jag fortfarande fast vid att jag tycker det är synd att vi måste ljuga om våra liv i sociala medier. Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar