måndag 12 november 2012

Måndag hela veckan

Ibland känns det så. Dock inte denna vecka då det imorgon är stor konferens på företaget jag är på och där jag lovat att vara till hjälp. Jag har ordnat med alla förberedelser så gott jag kan och ändå fick jag lite "skäll" när jag, på vägen hem, stannade till i lokalen där konferensen ska hållas. Det var mycket personalen där inte visste, information som jag inte kunnat ge dem, och det var tydligen inte bra. Det här är min första konferens där och jag kan inte deras rutiner. Jag har gjort det jag har blivit tillsagd, och lite till, men det var tydligen inte bra. Jaja, bara att släppa det och lägga åt sidan. Imorgon och onsdag ska jag dock vara med på plats och se till så att catering och allt annat fungerar.

Maken är borta ikväll så meningen var att jag skulle hämta dottern från förskolan idag men på eftermiddagen ringde en annan förälder och frågade om dottern fick följa med dem hem och leka. Det fick hon så efter att jag hämtat henne därifrån istället har vi lagat middag tillsammans och tittat på datorn tillsammans. Nu sover hon och jag njuter av lite egentid framför datorn.

Med anledning av min blogg och hur jag mår så fick jag mail av en kär vän tidigare idag och hon föreslog att jag skulle skaffa mig en hobby. En hobby som ger mig energi och tillfredsställelse. Kanske är det det som behövs? Något som uppfyller min fritid och får mig att känna mig nöjd med min dag? Jag har ju min träning (som inte är en hobby - än!!) men kanske något annat. Jag får tänka på detta lite för tanken lockar mig!

2 kommentarer:

  1. trist när man har gjort så gott man kan, och folk ändå inte fattar utan gnäller...
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det kändes lite trist faktiskt. Jaja, jag försöker att inte ta åt mig. :-)

      Kram kram!

      Radera