onsdag 14 november 2012

Mår illa...

... av allt sött jag envisas med att stoppa i mig. Igår kväll åt jag inte mindre än tio skedar Nutella. 10!! Vet ni hur mycket det är?? Vaknade sedan strax efter halv fem imorse och mådde illa med ont i magen. Bara att pallra sig ner på toa. Som vanligt var jag ju sen dödstrött när klockan ringde strax efter sex. Jag snoozade en hel timma innan jag orkade mig ur sängen. Inte bra.

Till lunchen drack jag sen Pepsi (hade då "glömt" av mitt tidigare illamående) men hoppade över kakorna som jag fick med mig till kontoret och som hade blivit över från morgonens fika på konferensen. Sen jag kom hem från jobbet har jag inte ätit något sött och det känns i alla fall bra.

Har börjat följa en tjej som heter Olga Rönnberg på Facebook (det var hon som introducerade "plankan") och där blir jag helt matt när jag läser hennes inlägg. Hon är fembarnsmamma och "hinner" ändå träna mer än vad jag gör. Hon är otroligt energisk och peppande, och jag önskar att jag hade en tiondel av hennes engagemang. HUR gör man för att få det? För jag behöver verkligen det just nu...

1 kommentar:

  1. Man har två alternativ när det gäller såna människor som Olga. Antingen läsa och inspireras, eller läsa och känna sig som en looser. Ja, ellr så läser man inte alls förståss.
    Hoppas du får sova bättre i natt!

    SvaraRadera