onsdag 28 november 2012

Gäster...

... borde man ha oftare för då tvingas jag att städa undan och rensa. Sånt som har stått i månader på samma plats måste bort, och det känns skönt att äntligen få det gjort. På fredag har jag tjejmiddag hos mig och då vill jag naturligtvis att det ska var fint här hemma. Imorgon kommer dessutom städerskan så det blir bra inför fredagen. Trots att jag har varit själv med dottern ikväll har jag ändå hunnit att packa upp det jag köpte på Ge-Kås i början på oktober, jag har plockat ihop saker som ska ner i källaren och jag har rensat upp i min scarflåda. Scarflådan ser ju inte gästerna men jag har länge irriterat mig på att de ligger huller om buller så att jag inte får någon koll på vad jag har och var. Nu ligger de fint i högar om tunna, pashmina, vintriga och såna som borde användas mer. Resten åker ner i källaren.
Titta så fint det blev i hörnet där 3 st Ge-Kåskassar stått i nästan två månader:
Och tänk hur mycket bättre jag hade mått om jag hade fått undan allting med en gång! Varför vänta?

Så här fint blev det i min scarflåda. Jag är mycket nöjd och har även bytt låda med dottern då hon helt plötsligt tyckte att hon hade blivit för stor för att ha sin näst längst ner, sötnos!
Nu sitter jag och väntar på maken som varit på quizz. Under tiden tycker jag att jag är värd en belöning för allt hårt arbete. Observera att det är mörk choklad och att glaset är min dotters! :-D

2 kommentarer:

  1. Svar: Tack så jättemkt för din kommentar! Väldigt gulligt :)När man har varit tillsammans länge blir det på något sätt svårt att sätta ord på känslor, eftersom man inte längre är nykär. Men jag försökte i alla fall! :)

    Vad fin blogg du har förresten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar verkligen det jag skrev. :-) Och tack!

      Radera