onsdag 7 november 2012

Jämt humör

Ja, jag anstränger mig verkligen för att inte hamna i djupa dalar. Det är inte så värst roligt på jobbet just nu då företaget jag är på har väldigt ansträngde ekonomi och det är nya besked varje dag känns det som. Alla chefer kämpar för att just deras avdelning ska gå så oberörd som möjligt genom krisen. Och det gäller även julbord... Alla anställda får gå på julbord/gruppevenemang eller valfri aktivitet för att stärka gemenskapen men konsulter som tillhöra gruppen får betala för sig själva om de vill gå med. Vissa grupper är då snälla och tar av sina pengar för att kunna ta med konsulter men alla tänker inte så. Jag fick idag erbjudande om att gå med på vår grupps julbord om två veckor, dock får jag betala själv. Jag fick också välja om jag ville vara med på den gruppaktivitet som föregår julbordet. Jag behövde inte ge besked idag utan skulle tänka på det.

Idag har jag tagit tag i vårt enorma berg av smutstvätt. Då vi knappt varit hemma känns det som, och när vi väl varit hemma har fokus legat på annat, så har högen växt rejält i tvättstugan. Nu på kvällen har jag kört två maskiner och har sex (!) kvar innan det är tomt i tvättkorgen. Egentligen borde jag också vika den tvätt som hängt på tvättställningen sen jag tvättade senast men jag orkar inte. Nu ska jag gå upp och lägga mig bredvid vår lilla gosing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar