fredag 23 november 2012

Äntligen fredag

Jag behöver verkligen få tänka på något annat och längtar därför efter att få bara krypa upp i soffan och mysa under en filt. Imorgon ska jag färga min bedrövliga utväxt inför restaurangbesök med makens barndomsvänner. Svärmor kommer hit och tar hand om dottern medan vi är borta. På söndag väntar julmarknad på Tjolöholms Slott. Vi har varit där flera gånger förut och det är så mysigt där! Jag rekommenderar verkligen alla ett besök där antingen på skörde- eller julmarknaden.

Jag känner mig dock lite mer uppåt än igår. Kanske beror det på den underbara syn som mötte mig i morgonköerna.
Och det här gjorde mig också glad!
Dottern har nu på kvällen varit över hos våra grannar och lämnat denna teckning. Hon gick dit helt själv och jag sa att hon skulle komma hem halv åtta. Och det gjorde hon! Grannen var, när vi flyttade hit, lika gammal som dottern är nu. Jag minns hur väl han tog hand om henne, lärde henne att gå ner för trappor och hur man leker med en hund. Det var tider det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar