tisdag 20 november 2012

Energitjuv och kompishäng

Idag åkte jag direkt efter jobbet in till stan för att träffa en ex-kollega. Det var ett tag sedan vi sågs så vi hade mycket att ta igen. Dock blev jag irriterad på att det tar så lång tid att ta sig till stan från Torslanda. Det tog 25 min innan jag kom till foten av Älvsborgsbron. Oskarsleden gick jättefort och upp till centralstationen var det inga problem. Där trodde jag nästan att jag skulle komma i tid men så skulle det inte bli. Väl vid Nordstan visar det sig att de har tagit bort en av två filer och gjort den till bussfil. Så samma antal bilar som förut ska nu färdas i en fil istället för två. Det är helt vansinnigt att Göteborgs Stad är så emot bilar att de förändrar stadsbilden så att det inte finns plats för fordon längre. Och på andra sidan älven finns den sista av Sveriges biltillverkare som sysselsätter X antal tusen människor. Vad händer om den arbetsgivaren försvinner? Har Göteborgs Stad tänkt på det?

Min ex-kollega och jag fikade och pratade i närmare två timmar. Det är alltid lika roligt att ses och vi pratar oss hesa varje gång. Just på tisdagar har hon kurs halv 8 och åker inte hem emellan så då passar det bra att ses. Men kanske blev det sista gången för jag känner att det inte är värt tiden att sitta i köer. Det tog mig 1 timma och 10 minuter att köra en sträcka som normalt sett tar 15-20 minuter.

Har lyckats ladda upp ännu en bild. Denna gång på vår läsfåtölj där all tvätt har en förmåga att hamna då fotpallen lämpar sig bra för vikning. Jag brukar, som sagt, krokna när jag kommit halvvägs och sen tar det ytterligare tid innan jag får tummen ur och lägger in tvätten där den hör hemma. Ja ja, någon kanske jag överraskar mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar