tisdag 6 november 2012

Tvära kast

Klockan är snart tio och jag är fortfarande vaken - otroligt! Det är för att jag känner mig lite piggare idag. Direkt efter middagen åkte dottern och jag till det lokala köpcentret och storhandlade. Det var verkligen på tiden. Kylskåpet ekade tomt och vi har flera dagar i rad kokat soppa på en spik. Jag har även rensat två veckors post och reklam som tornade upp sig som ett berg i köket. Imorgon väntar tvätt och undanplockning då städerskan kommer redan på torsdag.

Apropå gårdagen och julbord så fick jag idag, i hemlighet, reda på att övriga i ledningsgruppen ska på gemensam jullunch den sista november efter en OU på förmiddagen. Det stod uttryckligen att jag inte var medräknad utan kanske ville jag ansluta till lunchen och betala själv eller gå med någon annan avdelning istället. I vilket fall ville personen som skrev mailet att min chef skulle ta över ärendet. Jag tycker det känns för j.....t att inte få gå med på företagets bekostnad. Blir jag inte ens tillfrågad kommer jag att bli mycket besviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar