måndag 24 september 2012

Tristess

Har haft en riktig "trök"-dag idag. Inget känns roligt och jag äter choklad för att slippa känna som jag gör. Imorgon ska jag på allvar börja söka jobb men först ska jag skriva om mitt personliga brev för att ännu bättre spegla mig. Jag får väldigt delade känslor för om jag får vara kvar eller inte. Min chef har ju två gånger pekat på mig och sagt att "alla konsulter kommer att få lämna" medan mina kollegor inte kan förstå hur min chef ska klara sig utan en assistent. Och jag börjar ändå känna att jag kanske inte vill vara kvar även om jag får chansen. Min assistentkollega har fått erbjudande om en fast anställning och en lön som hon är "mer än nöjd med". Det känns som ett slag i magen då tongångarna under min intervju var att "det ska vara en fast anställd på aktuell tjänst och sen får vi se om det blir du eller någon annan". Efter det har inget hänt och nu kan det inte hända för de har låst resursfilen som anger vilka som får anställas och inte.

Därför går jag och lägger mig nu och hoppas att morgondagen känns bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar