onsdag 26 september 2012

Oråd

Mitt besök på vårdcentralen var i det närmaste onödigt visade det sig. Läkaren trodde att jag legat dåligt med huvudet och nacken igår natt och därför hade en nerv hamnat i kläm som gav mig mitt obehag. Jag berättade för honom om min oro efter samtalen med 1177 och sköterskan på vårdcentralen och hans svar var att de ger rådet att söka för allt efter att bl a SOS fått kritik där de inte skickat ut ambulanser och där personer dött. Jag förstår hans svar även om jag tycker att det är väl enkelt. För min del blev jag ju jätteorolig över vad det skulle kunna vara som orsakade mitt obehag och hade inte tanke på att det kunde ha kommit av min sovställning. Vi hade dottern mellan oss igår natt så kanske inte så konstigt att jag hade ont idag. Jag sover aldrig bra med henne mellan oss men vill inte missunna henne att få lite närhet när hon behöver det.

Min lunch blev inte så rolig, två mackor med makrill i tomatsås på. Dock gillar jag inte tomatsås så jag brukar hälla av den först.
Maken är iväg på quizz med några vänner så jag och dottern har börjat flytta in i lekstugan. Hon är så förväntansfull inför hur det ska bli när det är klart! På fredag kommer mina föräldrar hit och ska premiärsova i den renoverade lekstugan och det ska bli roligt att se vad de säger. Dottern har flyttat ut lite gosedjur medan jag bar ut det man behöver för att kunna sova där. Det saknas fortfarande lite saker men de hoppas jag att vi kan köpa in ganska snart. Det kommer att bli så bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar