söndag 16 september 2012

Objudna gäster

Maken skulle iväg på begravning idag och gick in i vår klädkammare för att hämta skjorta och finbyxor när han fick syn på... bin! Massor av bin! Han hämtade upp industridammsugaren och sög upp de han såg. Sen dränkte han dem i vatten för att vara säker på att de var döda. Usch, läskigt om de har tagit sig in i huset för att övervintra. Hur blir man av med dem?

Annars har dagen gått lite på sparlåga idag också. Dottern har haft en kompis här och sen följde hon med sin farmor till en sysslings hus på kalas. Maken och jag passade då på att först åka och handla (oromantiskt men jag behövde bärhjälpen) och sen åt vi middag ute - bara vi två! Det är så skönt att få vara ensamma ibland och vi är superdåliga på att planera för det. Nu pratade vi om att vi borde boka in i alla fall en helg i månaden för att gå ut och äta. Det finns några restauranger i stan som vi vill besöka igen och då är det mysigast att få göra det på tu man hand.

Nu undrar jag mest hur jag ska klara av att gå upp tidigt imorgon för att få iväg mig och dottern till jobb och förskola. Och hur ska jag klara av att jobba redan? Jag får ju ont fram på eftermiddagarna och ibland även redan på morgonen. Hur tänkte de där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar