fredag 21 september 2012

Fredagslugn

Dottern och jag är själva hemma då maken är i Danmark med sitt jobb. Vi har lyxat till det och ätit godis trots att det bara är fredag. Jag fryser och är trött. Min kväll höll på att bli väldigt kort då jag nästan somnade när jag nattade dottern. Hon blev själaglad när jag frågade henne om hon hade lust att sova hos mig inatt. Tänk va' små saker kan bringa glädje! Nu sover hon gott i vår säng och jag ska försöka ha en stunds egentid innan jag lägger mig
Trots att vi åt rester från veckan blev det en mysig tjejmiddag på tu man hand!
Det var första höstdagen som vi hade ljus tända till maten och när vi flyttade in i vardagsrummet tände vi ljus även där.
Hösten är en mysig månad tycker jag! Jag älskar att äntligen få krypa upp i soffan med en filt och tända ljus. Att tända en brasa för att värma hus och oss är underbart på hösten och vintern! Och, som sagt, vi unnande oss fredagsgodis idag för att vi är själva hemma. Jag upptäckte att vi inte hade någon mjölk kvar så jag lämnade min snart 5,5-åriga dotter själv i kanske 20 minuter för att åka och handla. Hon börjar bli stor nu min lilla tjej! Och med mig från affären hade jag förståss lite gott. Tur att maken inte är borta varje fredag! ;-)
Jag vet inte än vad vi ska göra imorgon. Om vädret tillåter åker vi nog till Liseberg - för sista gången denna sommar. De säljer ut allt smågodis till halva priset och man får två kulor glass till priset av en. Det hade varit väldigt trevligt om vädergudarna kunde ge oss denna dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar