onsdag 5 september 2012

Ekorrhjul

Trots att jag tänker på det och även pratade med maken om det igår så får jag inte tummen ur. Idag skulle vår ledningsgrupp ha en halvdagsövning mellan 8 och 12 men den fick ett abrupt slut då avdelningschefen (min chef) var tvungen att ordna upp något annat. Detta innebar att jag fick tid över som jag inte hade räknat med men inte lyckades jag använda dem till något bra. Chefen försvann dessutom efter lunch vilket ytterligare gav mig chansen att söka lite jobb eller på annat sätt kolla upp olika saker. Men nej, det blev inte då heller.

Hade klätt upp mig lite extra idag men blir irriterad när håret inte vill samma som jag. :-) Ena sidan låg jättefint medan andra levde sitt eget liv. Kan ni också irritera er på såna triviala saker?

Syns det vilken sida som är vilken?

Tog mig ut och sprang idag igen. Trots att jag hade planerat för det var det tungt hela vägen idag. Jag tog en liten genväg på slutet så det blev "bara" 4,7 km. Många uppförsbackar så efter spurten uppför den sista kändes det som om det var på väg att vända sig i magen. Men jag klarade det och sitter nu nyduschad i soffan. Maken kom precis in genom dörren, även han har tränat.

Kommer ni ihåg när jag pratade om att allting jämt krockar när vi försöker planera något? Det har hänt - igen! Tidigare i sommar fick vi reda på att gruppen Nickelback spelar i Stockholm. Maken kollade upp det men biljetterna var slut. Nu fick han ett erbjudande om att ta min systers biljett (hon har fått förhinder) och vet ni vad, det är på samma dag som jag opereras. Det är så typiskt! Vi har ingen back-up för dottern så det blir att han får stanna hemma. Trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar