tisdag 4 september 2012

Sockerdag

Efter att ha mått bra ett tag nu blir jag besviken över att det idag kom en dipp. Jag tycker att den kom alldeles för tidigt och hoppas verkligen att den är borta imorgon. På jobbet hade jag, för en gångs skull, mycket att göra och trots en sen lunch var jag tvungen att få i mig något sött redan vid 14-tiden. Det blev en glass och en Pigall i kiosken. Hemma spårade dessutom dottern ur strax efter mitt hemkomst vilket inte direkt lättade upp min situation.

Pratade med maken om min besvikelse över att inte få gjort det jag föresatt mig, och att det ofta kommer saker emellan - som jag dessutom godkänner istället för att slå undan dem. En av de viktigaste sakerna på listan är nytt jobb och hur många jobb har jag sökt sen min intervju? Inga. Ändå är det jag som alltid klagar på att jag aldrig har några pengar. Denna månaden fick jag äntligen pengar över - i en dag, sen gick dem till tandläkarräkningen. Och visst, jag förstod att det skulle kosta pengar men 3.000 kr? Nej, faktiskt inte.

Nu hoppas jag att morgondagen blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar