torsdag 6 september 2012

Mindfulness

Ett barndomsminne jag har är att jag fick äta glass när jag var hemma och var sjuk. Det var oftast i samband med halsont men jag minns ändå känslan av lyxen att få äta glass. Denna tradition har jag överfört på vår dotter som idag var överlycklig när hon fick en glasspinne!
Jag är glad som fick rensat bland alla våra papper och vikt lite tvätt. Eller lite och lite förresten, det blev en hel IKEA-kasse.
Men något jag retar mig på och inte förstår varför det "inträffar" är dessa irriterande små hål som vissa kläder får. Är det från tvättmaskinen? Från användandet? Från skadedjur? Vad?
När jag rensade i våra papper såg jag en kalender för kultur här i kommunen där vi bor. Och jag såg att det ikväll var ett seminarium om mindfulness i vårt bibliotek. Jag frågade maken om det var ok att jag gick och det var det. Och det var mycket intressant! Jag ska skriva ihop lite imorgon då jag är trött nu och ska lägga mig. Mindfulness är dock värt att fundera på och praktisera om man vill lära sig att leva i nuet. Något som jag vet att i alla fall jag är otroligt dålig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar