måndag 17 september 2012

Ny information

Har fått i mig lunch och lite överbliven chokladcheesecake från i fredags. Jag tycker att smaklökarna äntligen börjar återgå till det normala och att det smakade helt ok idag. Har dålig fantasi så min lunch bestod av schnitzel, stekt blomkål och överstekt halloumi.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen med anledning av att jag känner sånt obehag i och omkring tarmarna. Det är helt normalt efter en operation av det slag jag har gjort även om hon tyckte att det kanske borde ha gått över så här femte dagen efter. Dock fick jag ju fixa och trixa i torsdags när jag var förstoppad så även det kan spela in. Hon sa åt mig att röra mig; ta promenader och plocka upp saker från golvet - allt för att få igång tarmarna och få bort den eventuella gas som kan finnas kvar i magen. Det här var ny information för mig! Jag har inte hört detta från varken sköterskan eller läkaren på Östra så jag har ju gjort helt fel som suttit still och vilat. Antar att det aldrig är försent att ändra sig! ;-) Då jag har världens utväxt lät jag håret självtorka igår kväll. Jag har självlockigt hår och det blev jättefint av att få bara vara. Typiskt när jag inte får visa mina lockar för någon!
Nu har jag suttit bort hela dagen. Jag har tittat på Kockarnas Kamp på TV4 play samt några dokumentärer på TV3 play. Innan jag hämtar dottern på förskolan ska jag hinna diska och gå en promenad - allt enligt "doctor's orders"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar