tisdag 25 september 2012

Oförstånd?

Min svärmor har fått för sig att hon ska flytta - igen. Och liksom förra gången är det till Stockholm. Ja, vi har gått igenom det här med henne en gång förut och jag förstår inte hur hon tror att hon ska få ett annat svar denna gång. Alla hennes släktingar bor här, hon reser väldigt mycket och är med i två körer. Hennes enda son och sondotter bor här. Varför väljer man då att flytta 50 mil bort? Jag tycker mig se ett mönster och det är att hon inte klarar av konflikter. De tre andra gångerna hon velat fly involverar någon som säger något som hon inte kan ta. Så frågan är vad hon flyr från nu? Hon har en manlig vän som vill bli mer än så och jag undrar om det är därför hon reagerar som hon gör.

Lägenheten hon vill köpa ligger på Kommendörsgatan vid Karlaplan vilket är ett mycket fint område. Min svärmor har inte köpt några nya kläder sen jag lärde känna henne för 14 år sedan. Det känns som om hon skulle vara väldigt malplacerad där. Lägenheten kostar 2 miljoner och har en hyra på 976 kr. Hur stor den är? 20 kvadrat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar