fredag 7 september 2012

Ogjort arbete

Hade planer på att åka hem tidigt idag men fick, liksom förra fredagen, vänta in chefen för jag behövde en underskrift på tre beställningar. Jag kom dock iväg strax före fyra - och fick snällt sälla mig till det lämmeltåg av bilar som försökte ta sig ut från området. Nästa fredag måste jag se till att lämna företaget innan halv fyra, annars kan jag lika gärna stanna kvar till klockan fem. I alla fall, jag hade med mig ett munsköljmedel som jag köpte efter min tandoperation men som jag aldrig använde som jag tänkte lämna tillbaka. Dessutom hade jag skrivit ett brev, som jag ville att de skulle underteckna, där jag förklarade för parkeringsbolaget att mitt tandläkarbesök drog ut på tiden på grund av oförutsedda komplikationer.

Men tjejerna i receptionen såg helt oförstående ut när jag förklarade att jag ville lämna tillbaka något. De hade aldrig gjort ett återköp och visste inte hur man gjorde. De bad mig komma tillbaka på dagtid (hm, jag var där 16:30) så att de kunde ringa IT-supporten samtidigt. När jag sen frågade om de kunde skriva under mitt brev så kunde de inte det heller. Nej, det gör bara tandläkaren och förresten så hade de egna förtryckta brev för det. Sa att jag återkommer på tisdag (efter min inskrivning) och hoppas då på ett bättre resultat.

Efter vår middag gjorde jag något som jag inte har gjort på länge; jag lade mig och vilade lite. Det var så skönt och välbehövligt! Man och barn gick ut på en liten promenad så det var tyst och lugnt här i huset. Dock missade vi fredagsmyset så vi får äta dubbelt så mycket imorgon istället! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar