måndag 17 september 2012

Lugn morgon

Sent igår kväll bestämde jag mig för att vara hemma en dag till. På eftermiddagarna och kvällarna känner jag mig väldigt uppblåst och svullen vilket är obehagligt och jobbigt. Trots att jag lagt mig tidigt varje kväll är jag väldigt trött och har ju behövt vila på dagarna. Med det i åtanke var det lätt att ta beslutet. Ingen kommer att tacka mig för att jag börjar jobba tidigare än kroppen orkar.

När jag låg och snoozade förut kom maken upp och erbjöd sig att lämna dottern på förskolan. Hon hade redan kommit nersmygande och då det dels spöregnar idag, och då jag dels hade ont igår kväll, tackade jag ja till hans erbjudande. Det var så skönt att slippa gå upp och ut i kylan! Så nu ligger jag under en filt i soffan och funderar på vad jag ska äta till frukost.

Så här i efterhand kan jag tycka att de kanske inte skulle ha låtit mig åka hem samma kväll. Misstänker att morfinet gjorde så att jag kände mig bättre än vad jag egentligen var, vilket de borde ha känt till. Jag tror att det hade varit bättre om jag hade legat kvar över natten och fått ordentlig vila istället för att stressa hem till hus och familj. Jag har nog dessutom hållt igång mer än jag borde men i och med att jag tyckte att jag mådde bra så förstod jag inte bättre. Hade jag tänkt efter så borde jag förstått att jag skulle vila och inget annat. Ja ja, det är lätt att vara efterklok. Idag ska jag därför ta det lugnt och göra så lite så möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar