lördag 29 september 2012

Högt och lågt

Dotterns temprament pendlar väldigt snabbt och utan förvarning. Vi blir lika förvånade varje gång hon helt plötsligt skäller och skriker "för ingenting". Idag var hon dock ganska lågmäld efter gårdagens vaccination men vi gick ändå iväg till höstmarknaden som hålls här i stan varje år. Jag tycker det är supermysigt att promenera längs huvudgatan och titta på folk, köpa saker från fyndhyllorna och fika ute trots höstvädret! Dottern var dock inte på humör så vi köpte med oss fika och åt hemma istället. Strax efter det åkte mina föräldrar och då var inte det bra - liksom ingenting annat under dagen. Dottern fick dock feber fram på eftermiddagen och fick Alvedon innan läggdags.

Jag fick en förfrågan om att åka på bio och sa först nej men ångrade mig efter att maken sagt att han tyckte att jag skulle åka iväg. Så jag ringde upp och frågade om jag fick ångra mig. :-) Och det var tur att jag gjorde för filmen var så otroligt bra! Vi såg "En oväntad vänskap", en film om en fransk totalförlamad aristokrat som anställer en personlig assistent med algeriskt ursprung och brott på meritlistan. Fransmannen känner att han börjar njuta av livet igen då algerien inte känner medlidande utan behandlar fransmannen som vem som helst. De utvecklar en nära vänskap som består än idag. Det är en riktig "feel good"-film som verkligen berör en. Se den!

Dottern har ett spel på iPaden som går ut på att man sköter en djurpark genom att köpa nya djur, para dem, mata dem och ta hand om besökare på olika sätt. Men kan även låta para lite omaka djur, som t ex en svart katt med en gepard för att få en panter. Den kombinationen köper jag men denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar