torsdag 20 september 2012

Ett steg fram...

... två steg tillbaka. Magen är väldigt svullen idag även om det inte gör lika ont längre. Obehagskänslan är kvar och jag vet inte vad jag ska göra för att få bort den.
Dottern har gnällt oavbrutet i flera dagar nu och jag orkar snart inte mer. Maken åker till Danmark imorgon och jag bävar för att vara själv med henne. Dock bakade vi chokladmuffins tillsammans innan jag bakade inför fredagsfikat imorgon. Hennes muffins blev goda men jag hade nog önskat mer chokladsmak.
Jag provade på att göra en Silviakaka och tycker att den blev hyfsat god. Kanske lite för hög kaka men det är det nog bara jag som tänker på.
Det blev otroligt mycket disk. Kan bero på att vi inte diskade efter middagen igår...
Vi har en jättefin bänk i köket vid fönstret men den har en förmåga att bli överbelastad med saker. Är det så hemma hos er också?
Hopplöst att hålla den fri från saker! Tur att städerskan äntligen, efter två veckors frånvaro, kommer imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar