söndag 26 februari 2012

Varför?

Varför har jag grym söndagsångest? Varför? Jag har flera gånger varit nära att kräkas, så stark är min ångest. Dagen har varit kanonbra! Helgen har varit kanonbra. Och ändå avslutas den på detta sätt. Varför?

Idag var vi påklädda och ute strax efter klockan tio. För en vanlig familj är det säkert inget konstigt men för oss är det ytterst ovanligt. Dottern och jag sov länge idag (jag brukar i och för sig alltid sova länge) och då brukar startsträckan vara väldigt lång. Idag har vi gjort en massa roliga saker plus att jag har hunnit att få egentid på stadens köpcentrum. Det brukar inte hända så här mycket saker på en helg men nu har vi verkligen ansträngt oss. Och det funkade!

Det var dessvärre deprimerande, som vanligt, att gå i affärer då jag var på jakt efter tunna byxor att ha till jobbet. Jag vill ha tunna byxor istället för tajts, för att känna mig mer uppklädd, och hoppades att det skulle finnas så här på våren. Inne på Lindex hittade jag vad jag sökte efter och bestämde mig för att prova. Tog med mig ett par medium och large. Och döm om min förvåning när medium var FÖR STORA!!! Gick ut och hämtade ett par small som dock var för små. Men medium - för stora? Helt otroligt! Det kommer jag att leva länge på!

Har du fått någon positiv överraskning idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar