söndag 12 februari 2012

Nederlag

F*n, jag är inte så bra på förändringar som jag trodde. Den här helgen har varit bra men kunde varit bättre. Igår, när maken jobbade, åkte jag och dottern iväg till ett lekland i några timmar. Det kändes bra att vi kom iväg och faktiskt gjorde något bara hon och jag. Dock måste det bli mer sådant, mer utelek, mer utflykter, mer ta vara på dagarna.

För idag har det knappt blivit något gjort. Hon och maken var iväg en stund och åkte skridskor medan jag har varit inne hela dagen. Har gjort lite nytta här hemma men inte så mycket som jag hade kunnat göra om jag hade varit lite mer effektiv. Och för att göra det hela ännu värre så sitter jag här framför tv:n med Pepsi och en påse Daim. Så mycket för att inte äta sött.

Överskattar jag mig själv? Är de här förändringarna som jag vill genomföra ouppnåeliga trots allt? Är det för mycket av mig att tro att jag faktiskt kan göra detta? I vilket fall som helst är jag otroligt besviken på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar