onsdag 8 februari 2012

Humörväxling

Idag känner jag mig nedstämd och ledsen. Jag vet inte varför utan det bara kom över mig på väg hem från jobbet. Varför blir det så? Vad är det för tankar eller kemiskt som händer i kroppen när det blir så? Jag kan tycka att det är väldigt märkligt att humöret kan växla så. Det har varit en bra dag på jobbet. Dottern har fortsatt att vara sitt gamla underbara jag. Jag har inget som hänger över mig. Ändå blir det så här och jag förstår inte varför. Går det att styra? Eller ska man låta sig må så här ibland? Till råga på allt är jag sjukt sötsugen och får verkligen stålsätta mig för att inte tjuväta något.

Dock funderar jag på om jag ska börja schemalägga min träning. För det slog mig att det är onsdag idag och förra året sprang jag och några tjejkompisar varje onsdagkväll tillsammans. Idag hade det varit perfekt att komma ut på en promenad så här på kvällen efter att dottern lagt sig. Det är bara någon minusgrad ute och en promenad hade gjort gott för både hjärta och hjärna. Men jag får nöja mig med den korta promenad jag gick på lunchen idag. Bättre lycka imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar