onsdag 15 februari 2012

Sjukstuga

Det har gått precis fyra veckor sen dottern var sjuk förra gången, och imorse vaknade hon med feber och illamående. Både mannen och jag har känt av magen lite och jag tänkte att vi nog får påhälsning av mag- eller vinterkräksjuka för första gången men hade fel. *peppar, peppar* Dottern vilar nu men har ätit ok så här långt. Enligt aftonbladet.se är februari den månad vi föräldrar har flest VAB-dagar så jag är statistiskt säkerställd nu! ;-)

Kroppen är ett fantastiskt redskap och jag vill verkligen bli bättre på att dels lyssna på den, och dels att tolka signalerna. Igår kväll åt vi lite glass efter maten för att det var alla hjärtans dag, och det dröjde inte många minuter innan jag mådde dåligt. Illamående, yr och ont i magen. Min kropp reagerar verkligen inte bra på socker. Och ändå har jag inte lärt mig trots att jag vet att jag inte mår bra av det. Ibland agerar kroppen fortare än hjärnan men målet är att hjärnan ska vara snabbare i fortsättningen.

Resten av februari blir sockerfri men förhoppningsvis inte träningsfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar