tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag!

Jag vill gärna tro att en dag som denna ändå kan gå i kärlekens tecken - även om det är ett påfund för att butikerna ska få sälja mer. Man kan ju faktiskt välja att inte köpa något och ändå vara snäll mot andra och visa kärlekt till dem man tycker om.

Och på tal om kärlek så fick jag mail härom dagen från en kär vän. Hon ville berätta att hon läser min blogg och att hon tycker att jag är modig. Vet inte om jag känner mig så modig men jag vet i alla fall att jag vill åstadkomma en förändring, och jag hoppas att bloggen kan hjälpa mig med det till en viss del.

Hon hade dock rätt i en sak, och det är att jag tidigare har ätit sötsaker för att dämpa de här känslorna som jag känner. Men nu, när jag underviker sött, så måste jag hantera dem vilket jag är dålig på eftersom jag inte gjort det tidigare och därför inte riktigt vet hur man gör. Jag måste alltså våga möta känslorna, våga omfamna dem och våga låta dem få ta plats. Bara det i sig är en skrämmande och ny erfarenhet för mig. Men jag behöver det här, och jag hoppas att jag mår så mycket bättre när jag kommer ut på andra sidan. Jag kan t o m längta dit trots att jag vet att jag måste må sämre innan jag kan må bättre.

Hur gör du för att möta dina känslor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar