tisdag 28 februari 2012

Imorgon

Imorgon är det onsdag och det betyder att jag ska träna! Maken skulle tränat idag men valde att lägga sig under en filt på soffan istället. Det kommer inte jag att göra. Och ändå är jag ganska trött. I natt var jag uppe två gånger med dottern som först behövde kissa och som senare på natten ville sova i vårt rum. Jaja, det blir att lägga sig lite tidigare idag istället.

Det blir ett fullspäckat slut på denna vecka. På torsdag ska maken på hockey, på fredag ska jag träffa några mammavänner och på lördag åker vi till mina föräldrar. Någonstans ska jag hinna packa, köpa lite mat till fredagskvällen och hämta upp vänner på vägen.

De vänner jag ska träffa på fredag vet inte om att jag bloggar, och frågan är om jag vågar blotta mig för dem. Några av dem skulle jag vilja träffa oftare, och när vi väl ses pratar vi alltid om att ses snart igen - men det händer aldrig. Visst, det hänger lika mycket på mig som på dem men varför blir det så? Är det för att man har sina rutiner, sina gamla vänner och för att ord inte alltid räcker till? Jag vill inte att det ska vara så, och kommer att göra allt jag kan för att ändra på det.

Har du också vänner som du borde träffa oftare men som aldrig blir av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar