lördag 11 februari 2012

Mer förändring

Jag känner att jag även är i behov av en annan sorts förändring, nämligen en förändring här hemma. Och då menar jag utseende- och stilmässigt. Min man hade inte med sig mycket in i vårt hem utan jag står för det mesta av våra saker som är arvegods från både mina far- och morföräldrar. Jag tycker att det är svårt att göra sig av med arvegods, för jag känner att jag inte vill såra den personen som jag har fått sakerna av. Ja, jag vet, personen finns inte längre men ändå. Hur länge ska man behålla arvegods? När är det ok att göra sig av med dem? Nu när jag håller på att "städa" inom mig själv vill jag även städa vårt hus. Jag vill ha nya gardiner, nya dukar och nytt porslin. Men en sak i taget kanske. :-)

Vårt hus är från 1940-talet och vi fyllde det med (för oss) gamla möbler. Så här i efterhand hade jag nog önskat att vi hade köpt nya möbler för att de bättre skulle passa ihop med huset. Nu ska vi dock bygga ut vårt lilla hus och då känner jag verkligen att det är dags för en förändring, Jag ser fram emot att matcha insidan av huset med utsidan, och att fylla det med våra saker. Då det ju också är en sorts förändring, d vs jag har insett att jag inte vill behålla mina gamla saker, får man ju säga att all förändring är bra förändring. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar